نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایهگذاری قدرتمندی برای راهاندازی منوریل قم اعلام آمادگی کرده (تاریخ انتشار 1397/12/16)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز، حجتالاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال قم باید متفاوت از سایر شهرهای کشور حل شود.
وی افزود: قم باید به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود، باید برنامههای را اجرا کنیم که بار انداز تمام توریستهای مذهبی کشور شهر قم شود تا زمانی که این اتفاق نیفتد مشکل اشتغال در این شهر حل نمیشود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اشتغال قم با توسعه صنعتی حل نخواهد شد، به دلیل مشکلات اقلیمی و کمبود آب راهی جز توسعه گردشگری و توریست مذهبی در شهر قم نیست.
ذوالنور با اشاره به برخی از معضلات مهم شهر قم ادامه داد: توقف منوریل و فرودگاه قم دو نمونه از مهمترین معضلات شهر قم است، اگر مبحث توریست مذهبی در شهر قم حل شود مشکل منوریل و فرودگاه قم نیز بهدرستی حل شود، منوریل امروز در وضعیتی قرار دارد که امکان تخریب آن وجود ندارد، درصورتیکه منوریل قم با توریست مذهبی تلفیق و ادغام شود تمام مشکلات منوریل قم برطرف شود.
وی ادامه داد: سرمایهگذاری قدرتمندی برای راهاندازی منوریل قم اعلام آمادگی کرده و بهزودی به اتصال مثلث منوریل به فرودگاه، پردیسان و توریست مذهبی این پروژه ملی معنا پیدا کرده و این معضل برای همیشه از بین خواهد رفت. برای سرمایهگذاری در پروژه منوریل قم هیچ نیازی به بودجههای دولتی و تسهیلاتی بانکی وجود ندارد، این اتفاق مبارک بهزودی در قم افتاده و معضل منوریل برای همیشه حل میشود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.