ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم قطعی شد

24 فروردین 1398

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم گفت: با رفع ایرادات کمیته تطبیق تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت ملی برای تکمیل و راه‌اندازی متروی قم قطعی شد. (تاریخ انتشار 1397/12/6)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز،‌ حسن طلایی در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: برای تکمیل و راه‌اندازی متروی قم اعتبار ویژه‌ای از سوی منابع ملی در نظر گرفته‌شده است.

وی تأکید بر اوراق مشارکت در نظر گرفته‌شده برای تکمیل و راه‌اندازی متروی قم افزود: از محل بانک مرکزی و اوراق مشارکت مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات راه‌اندازی متروی قم اختصاص پیداکرده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با اشاره به برخی از موانع دریافت اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای متروی قم خاطرنشان کرد: برای اینکه این ۳۰۰ میلیارد تومان به مترو قم اختصاص پیدا کند، دیوان محاسبات باید بر ذی‌حساب در نظر گرفته‌شده نظارت کافی داشته باشد.

طلایی با بیان برخی مشکلات تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده از محل اوراق مشارکت برای متروی قم ابراز کرد: مشکل شکلی این مصوبه این است که دیوان محاسبات برای اختصاص این اعتبار خواسته که ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده در حساب قطار شهری قم نیز واریز شود که در صورت نیاز امکان چنین مسئله‌ای وجود داشته و بر اصل و ماهیت مسئله صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر ضرورت استفاده  از اوراق مشارکت تخصیص داده صرفاً برای راه‌اندازی متروی قم ادامه داد: برای اختصاص این ۳۰۰ میلیارد تومان نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی تلاش ویژه‌ای به خرج داده‌اند، اعتبارات در نظر گرفته‌شده فقط باید در مسئله تکمیل و راه‌اندازی قطار شهری قم هزینه شده و امکان خروج آن از این مقوله وجود ندارد.

وی محدود نبودن ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌شده را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص‌یافته قیدی در نحوه استفاده از آن مانند خرید واگن یا حفر تونل نشده و این دست شهرداری قم را در پیشبرد اهداف خود بر اساس مقتضیات موجود باز گذاشته است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با بیان برطرف شدن ایرادات فرمانداری قم در رابطه با این مصوبه، تصریح کرد: اشکال فرمانداری بر این مصوبه اشکال شکلی بوده و به ماهیت مسئله آسیبی وارد نمی‌کند، به همین دلیل نیز برای اختصاص این اعتبار به اشکال کمیته تطبیق موافقت به عمل آمد تا احتمال از دست رفتن این اعتبار از بین نرود.

طلایی با اشاره به مشکلات تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست خط یک متروی قم گفت: اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به‌صورت یک بودجه موردی از محل اوراق مشارکت به شهرداری و قطار شهری قم تخصیص داده‌شده و باید از آن برای راه‌اندازی فاز نخست خط یک متروی قم بهترین استفاده را انجام داد.


تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.