ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

تامین حدود 50 درصد از تجهیزات متروی قم از کالای تولید داخل

19 دی 1397

قاری قرآن اذعان کرد: اگر مصالح و تجهیزاتی که در استان تولید می شود مشخصات لازم را داشته باشد، پیمانکار بدون نیاز به الزام خاصی آن را تهیه خواهد کرد .(تاریخ انتشار 1397/10/12)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از  شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن معاون فنی عمرانی شهردار قم در خصوص استفاده از مصالح، تجهیزات و ملزومات تولید شده داخل کشور بویژه تولیدات استان قم در پروژه های عمرانی  با تأکید بر اینکه شهرداری در انتخاب مصالح و تجهیزات مورد نیاز پروژه ها دخیل نیست و پیمانکار این کار را انجام می دهد، اظهار کرد: ضوابط قرارداد به ما می گوید که نمی توانیم برای پیمانکار برند مشخص کنیم و در این موارد رقابت مطرح است.

وی با اشاره به اینکه فرایند مناقصه با ملزم کردن پیمانکار به استفاده از مصالح خاص با مشکل مواجه می شود، افزود: پیمانکار می گوید اگر از این برند استفاده کنم برای من ارزانتر است و ما فقط درباره مشخصات فنی و استاندارد می توانیم نظر بدهیم نه برند.

قاری قرآن اذعان کرد: اگر مصالح و تجهیزاتی که در استان تولید می شود مشخصات لازم را داشته باشد، پیمانکار بدون نیاز به الزام خاصی آن را تهیه خواهد کرد چرا که حداقل از نظر هزینه حمل و نقل اقتصادی تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از تجهیزات در قرارداد متروی قم اروپایی پیش بینی شده بود، اظهار داشت: به دلیل تحولات اخیر اقتصادی، استراتژی را در این ابر پروژه تغییر دادیم و سیاست اینطور شد که اولویت باید با کالای تولید داخل باشد و هر چه که امکان تهیه آن از داخل نیست از تولیداتی چینی استفاده شود.

معاون فنی عمرانی شهردار قم افزود: با این سیاست جدید نزدیک 50 درصد از تجهیزات و ملزوماتی که در قرارداد قرار بود اروپایی تهیه شود از تولیدات داخل استفاده شد.

قاری قرآن گفت: از نظر قیمت تفاوت چندانی میان تهیه تجهیزات داخلی و خارجی نیست اما حسن استفاده از تولیدات داخلی ایجاد اشتغال در کشور است.

وی با اشاره به اینکه قم در زمینه تولید کالاهایی مانند سیمان، بتن و سنگ ظرفیتهای خوبی دارد، اظهار داشت: با این حال در برخی ملزومات مانند تجهیزات الکتریکی نمی توانیم خود را به تولیدات استان محدود کنیم.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.