قاری قرآن اذعان کرد: اگر مصالح و تجهیزاتی که در استان تولید می شود مشخصات لازم را داشته باشد، پیمانکار بدون نیاز به الزام خاصی آن را تهیه خواهد کرد .(تاریخ انتشار 1397/10/12)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن معاون فنی عمرانی شهردار قم در خصوص استفاده از مصالح، تجهیزات و ملزومات تولید شده داخل کشور بویژه تولیدات استان قم در پروژه های عمرانی با تأکید بر اینکه شهرداری در انتخاب مصالح و تجهیزات مورد نیاز پروژه ها دخیل نیست و پیمانکار این کار را انجام می دهد، اظهار کرد: ضوابط قرارداد به ما می گوید که نمی توانیم برای پیمانکار برند مشخص کنیم و در این موارد رقابت مطرح است.
وی با اشاره به اینکه فرایند مناقصه با ملزم کردن پیمانکار به استفاده از مصالح خاص با مشکل مواجه می شود، افزود: پیمانکار می گوید اگر از این برند استفاده کنم برای من ارزانتر است و ما فقط درباره مشخصات فنی و استاندارد می توانیم نظر بدهیم نه برند.
قاری قرآن اذعان کرد: اگر مصالح و تجهیزاتی که در استان تولید می شود مشخصات لازم را داشته باشد، پیمانکار بدون نیاز به الزام خاصی آن را تهیه خواهد کرد چرا که حداقل از نظر هزینه حمل و نقل اقتصادی تر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از تجهیزات در قرارداد متروی قم اروپایی پیش بینی شده بود، اظهار داشت: به دلیل تحولات اخیر اقتصادی، استراتژی را در این ابر پروژه تغییر دادیم و سیاست اینطور شد که اولویت باید با کالای تولید داخل باشد و هر چه که امکان تهیه آن از داخل نیست از تولیداتی چینی استفاده شود.
معاون فنی عمرانی شهردار قم افزود: با این سیاست جدید نزدیک 50 درصد از تجهیزات و ملزوماتی که در قرارداد قرار بود اروپایی تهیه شود از تولیدات داخل استفاده شد.
قاری قرآن گفت: از نظر قیمت تفاوت چندانی میان تهیه تجهیزات داخلی و خارجی نیست اما حسن استفاده از تولیدات داخلی ایجاد اشتغال در کشور است.
وی با اشاره به اینکه قم در زمینه تولید کالاهایی مانند سیمان، بتن و سنگ ظرفیتهای خوبی دارد، اظهار داشت: با این حال در برخی ملزومات مانند تجهیزات الکتریکی نمی توانیم خود را به تولیدات استان محدود کنیم.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.