ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

طلب 30 هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم از دولت/قرارگاه خاتم‌الانبیا دیدگاه اقتصادی در پروژه‌های عمرانی ندارد

19 دی 1397

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا خود را خادم نظام اسلامی و مردم می‌داند گفت: به همین خاطر ما دیدگاه اقتصادی در پروژه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی نداریم.(تاریخ انتشار 1397/9/28)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از  شهرنیوز، دکتر سعید محمد در جلسه بررسی مشکلات مترو قم که در سالن جلسات شهرداری قم و با حضور دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، هاشمی سرپرست استانداری، حجت‌الاسلام والمسملین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس و دیگر مسوولان و مدیران این پروژه برگزار شد، با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، امین دولت‌ها و در کنار آنها است، اظهار کرد: ما در جهت خدمت به مردم هرجا خلایی وجود داشته باشد وارد می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا خود را خادم نظام اسلامی و مردم می‌داند، افزود: به همین خاطر ما دیدگاه اقتصادی در پروژه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی نداریم.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم بیش از 30 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، افزود: با توجه به فعالیت پیمانکاران و شرکت‌های خصوصی ذیل قرارگاه بدهی‌هایی نیز از سوی مجموعه به آنها وجود دارد که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه به دنبال عمق بخشی به نظام است، اظهار کرد: نباید طوری با مردم برخورد کنیم که بی اعتمادی نسبت به مجموعه نظام ایجاد شود.

محمد با بیان اینکه قرارگاه خاتم همزمان با قم، در مترو تهران، مشهد و دیگر شهرها کار می‌کرده است، تصریح کرد: در تمام پروژه‌ها مشکل‌های قراردادی و قیمتی رخ داد و حل شد اما در قم این مشکل حل نشده است؛ نباید توقع داشت قرارگاه در این پروژه ضرر بدهد، ما از پروژه سود نمی‌خواهیم اما اجازه نمی‌دهیم که ضرر و زیان متوجه کار ما شود.

وی با اشاره به افزایش شدید قیمت ارز افزود: در گذشته قرارگاه خرید اعتباری داشت اما امروز با این وضعیت خرید نقدی صورت می‌گیرد و به همین خاطر ادامه کار برای قرارگاه با این شرایط مشکل است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نسبت هزینه به دریافتی پروژه مترو را 35 درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات قراردادی مترو نسبت هزینه به دریافتی 35 درصد است و ما 35 درصد از هزینه‌ها را از کارفرما دریافت می‌کنیم که برای پیمانکار این شرایط سخت است.

وی مشکل اصلی در حوزه تامین تجهیزات مترو را مسائل مالی خواند و افزود: تمام مقدمات کار و ابلاغ‌ها برای بحث متروسیستم صورت گرفته و تنها مشکل در این زمینه تامین منابع مالی است که چرا که 75 درصد پرداخت‌ها مربوط به زمانی است که تجهیزات در قم مستقر شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه مجموعه فنی و عمرانی قرارگاه آمادگی کامل دارد تا سریع پروژه مترو قم را پیش ببرد، گفت: قرارگاه در حال حاضر 70 میلیارد تومان از مترو مطالبه دارد به همین خاطر شرایط سختی بر پروژه حاکم شده است.

وی تزریق منابع مالی را سرعت‌دهنده به روند تکمیل مترو دانست و افزود: اگر بخشی از مشکلات مالی مربوط به مترو حل شود سعی خواهیم داشت طبق زمانبندی پروژه را پیش ببریم.


تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.