معاون فنی و عمران شهرداری قم گفت: تامین تجهیزات مترو که شامل بحث برق، سیگنالینگ، تهیه واگنها و... در دستور کار پیمانکار است (تاریخ انتشار 1397/5/13)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه خط اول قطار شهری قم از قلعهکامکار تا مسجد مقدس جمکران به طول 14.5 کیلومتر در دو فاز در حال احداث است، گفت: فاز اول این پروژه حدود 6 کیلومتر را شامل میشود.
معاون فنی و عمران شهرداری قم با تاکید بر اینکه حفاری 12 کیلومتر از مسیر به صورت مکانیزه انجام شده است، خاطرنشان کرد: باقی مسیر به صورت دستی در حال حفاری است.
قاری قرآن با بیان اینکه 6 ایستگاه در فاز اول راهاندازی خواهد شد که به مرور در اختیار شهروندان قرار میگیرد، گفت: دو ایستگاه به صورت کامل و 4 ایستگاه در حد سفتکاری برای عبور قطار در اختیار قرار خواهد گرفت.
وی اذعان کرد: دو مورد از ایستگاهها در مراحل نهایی است و مابقی به صورت زیرسطحی در حال احداث است؛ با توجه به مسائل ترافیکی مجبور هستیم که کار را به صورت زیرسطحی انجام دهیم.
معاون فنی و عمران شهرداری قم تصریح کرد: در بخش تجهیزات نیز که شامل بحث برق، سیگنالینگ، تهیه واگنها و... در دستور کار پیمانکار است و امیدواریم تا پایان سال 97 فاز اول را به مرز راهاندازی برسانیم و در این شرایط باید حداقل سه قطار داشته باشیم.
قاری قرآن اضافه کرد: البته برخی مسائل همچون تغییر نرخ دلار و... ممکن است پروژه را دچار وقفه کند اما پیگیری انجام شده تا بتوانیم طبق هدفگذاری به برنامه دست پیدا کنیم و پس از این بخش نیز تکمیل فاز دوم پروژه را به شرط تامین منابع مالی در دستور کار خواهیم داشت.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.