فروش اوراق مشاركت احداث و تكميل فاز يك خط قطار شهري قم آغاز شد.(تاریخ انتشار 1397/2/18)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، با توجه به لزوم تامین منابع مالی تکمیل فاز یک قطار شهری قم، شهرداری قم اقدام به فروش اوراق مشارکت برای این پروژه با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کرده است.
مبلغ انتشار این اوراق سه هزار ميليارد ريال از سوی شهرداری قم و توسط بانک شهر است و نرخ سود علیالحساب پیشبینی شده برای این اوراق 20 درصد سالانه خواهد بود.
مدت مشاركت برای انتشار این اوراق ٤ ساله و مقاطع پرداخت سود علي الحساب هر سه ماه يكبار است.
شهرداري قم مرجع تضمين كننده اوراق به ميزان ٥٠ درصد و دولت جمهوري اسلامي ايران نیز به ميزان ٥٠ درصد است.
فروش هماکنون در تمامي شعب بانك شهر سراسر كشور آغاز شده و تا تاريخ ١٩ ارديبهشت ماه ٩٧ ادامه خواهد داشت.
پروژه خط یک قطار شهری قم به طول بیش از 14 کیلومتر در قم در حال اجرا بوده که قرار است در فاز اول، عملیات اجرایی مسیر پروژه و ایستگاههای آن به طول 5.2 کیلومتر از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری تا پایان سال 97 به پایان برسد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.