ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

پیگیری انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری قم

04 بهمن 1396

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم و سرپرست سازمان قطار شهری از پیگیری شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری قم خبر داد.(تاریخ انتشار 1396/10/19)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، دکتر علیرضا قاری قرآن در بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه دو فوریتی اخذ مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد و سال 97 بحث اوراق مشارکت محدود خواهد شد سعی داریم امسال این اوراق مشارکت را برای پیگیری سریع‌تر پروژه مترو در خط اول منتشر کنیم.

معاون شهردار قم گفت: وزارت کشور برنامه انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دارد که در این راستا شهرهای دیگر اقدام کرده‌اند و ما نیز قبل از اینکه سهمیه‌ها تکمیل شود باید اقدامات را انجام دهیم.

قاری قرآن با اشاره به لایحه ترک تشریفات اجرای تونل خط دوم مترو، گفت: ما در مبنای برگزاری مناقصه حتما قیمت عادله داریم یعنی برآورد قیمت روز داریم و بر این مبنا انجام می‌دهیم.

وی گفت: اینکه بگوییم ما هیچ چیزی نمی‌دانیم نادرست است؛ ترک تشریفات مجوز قانونی است و قاعدتا الزامات آن رعایت می‌شود؛ مبنای قیمت امروز براساس پروژه‌های مشابه موجود است و شورای برنامه‌ریزی کشور نیز براساس فهرست رقم‌ها را مشخص کرده است و زمانی که مذاکره می‌کنیم مصالح شهرداری رعایت می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه اجرای خط دوم پروژه مترو لاجرم منوط به فاینانس است، افزود: برای آن پروسه پیچیده اداری وجود دارد که منجر به این خواهد شد که ما پس از تایید قرارداد تجاری بین مجموعه کارفرمایی و پیمانکار داشته باشیم که شامل ترک تشریفات و یا مناقصه است.

قاری قرآن اضافه کرد: اگر ما بخواهیم اسناد مناقصه‌ای تهیه کنیم دو سال زمان خواهد برد و ما مجبوریم که ترک تشریفات کنیم که اگر طرف در این زمینه قرارگاه باشد فاینانس شدنی خواهد بود اما در غیر اینصورت برای بهره‌مندی فاینانس به مشکل خواهیم خورد.

وی با تاکید بر اینکه ما طرف خارجی را با قرارگاه متصل کردیم، بیان کرد: اگر در آینده تونل را به شرکت دیگری دهیم با مشکل مواجه خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: ما یک راه داریم که خط دو را فعلا اجرایی نکنیم تا فاینانس به نتیجه برسد و سپس طرف را مشخص کنیم در غیر اینصورت باید قرارگاه طرف ما باشد.

قاری قرآن با اشاره به شرایط اجرای پروژه مترو در خط اول، بیان کرد: در حفاری خط اول رکورد زدیم و قیمت‌ها نشان داده که پایین‌تر از نرمی هست که در کشور در حال کار است.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء و موسسه حرا بهترین موسسه‌ای است که در کشور در حوزه تونل فعالیت می‌کند، افزود: از نظر نرخ ما شرایط را در نظر خواهیم داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به جانمایی ایستگاه‌های مترو در خط دوم، گفت: قانونا لازم است که کریدور خط دوم را دقیق‌سازی کرده و سپس در کمیسیون ماده پنج وشورای ترافیک محل ایستگاه و کریدور را نهایی کنیم.

قاری قرآن گفت: قبل از اینکه وارد فضای استان شویم و اجرای پروژه آغاز شود سعی داریم کلیات را تصویب کنیم تا سپس بعد از کار کارشناسی به طور دقیق در جلسات کمیسیون‌های کارشناسی استان تایید انجام شود.

وی اذعان کرد: خط دوم مترو از پردیسان تا سه راه بازار به طول حدود 15.2 کیلومتر است که در حدود 14 ایستگاه خواهد داشت و مکان ایستگاه‌ها به صورت کلی و جامع بسته شده است.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.