آغاز عمليات اجرايي خط دوم مترو در سال ۹۶

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه ۶ هزار و ۸۷۰ رینگ سگمنت در طول مسير خط نخست مترو نصب شده است، گفت: از ابتدا تاكنون در روند حفاري هيچ گونه حادثه‌اي را نداشته‌ايم (تاریخ انتشار 95/10/28)    

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، عليرضا قاري قرآن پيش از ظهر امروز در مراسم اتمام حفاري مكانيزه خط يك مترو شهر قم، با بيان اينكه سال ۸۷ خط يك و دو مترو قم مصوبه شوراي عالي داشته است، اظهار كرد: از سال ۹۰ عمليات اجرايي پروژه خط يك قطار شهري قم مطالعه مي‌شود و در حدود سال ۹۲ عمليات حفاري آغاز مي‌شود.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه از تاريخ ۱۷ شهريور ۹۲ حفاري مكانيزه آغاز شده است، گفت: نزديك به ۱۲ روز است كه حفاري اتمام يافته و يك روز كمتر از ۵ سال و ۴ ماه حفاري شده است.

قاري‌قرآن با تاكيد بر اينكه ۱۰ كيلومتر و ۲۸۴ متر در حدود ۴۰ ماه حفاري مكانيزه در خط نخست انجام شده است، تصريح كرد: روزانه متوسط ۱۰ متر حفاري داشته‌ايم كه استاندارد قابل توجهي در كشور است.

وي به ثبت ركورد ۳۳ متر حفاري در روز اشاره كرد و افزود: با اين ركورد كه در كشور نمونه بوده در ماه حدود ۶۵۰ متر حفاري شده است.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه ۶ هزار و ۸۷۰ سگمنت در طول مسير خط نخست نصب شده است، افزود: از ابتدا تاكنون در روند حفاري هيچ گونه حادثه‌اي را نداشته‌ايم.

قاري قرآن گفت: بلافاصله پس از خروج دستگاه آن را به پرديسان براي آغاز خط دوم منتقل خواهيم كرد كه مطالعات آن در حال انجام است.

وي بيان كرد: پيگير هستيم تا فاينانس اين پروژه را نيز انجام دهيم كه اقدامات خوبي تاكنون انجام شده است.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با تاكيد بر اينكه سعي داريم مراسم رسمي آغاز عمليات اجرايي خط دوم مترو را در سال ۹۶ داشته باشيم، خاطرنشان كرد: پيگيري‌هاي خوبي در روند اجرايي شدن اين پروژه انجام شده است.

قاري قرآن با بيان اينكه فاينانس چين براي خط دوم در حال پيگيري است، گفت: بحث فاينانس از كشور روسيه براي واگن‌ها پيگيري مي‌كنيم و با توجه به توافقي كه بين ايران و روسيه شد واگن‌هاي قم در آن نبود كه پيگيري كرديم و خط اعتباري تشكيل خواهد شد با همكاري وزارت دفاع و بانك سپه كه در اين صورت امكان ورود واگن‌ها به شهر در سال ۹۶ خواهد بود.

وي با بيان اينكه در سال ۹۶ اعتبارات دولتي در كل كشور در خصوص قطارهاي شهري كم شده است، ادامه داد: البته در سال ۹۵ جهش منابع داشتيم اما در سال ۹۶ كم شده و قم كمترين عدد تخصيص را داشته است كه نياز است قبل از اينكه مراحل نهايي طي شود منابع بيشتري به شهر اختصاص پيدا كند.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم تصريح كرد: منابعي كه دولت كمك مي‌كند كفاف كار را نمي‌دهد اما با اين حال اقدامات خوبي انجام شده است.

قاري قرآن گفت: مباحثي براي اصلاح قرارداد قرارگاه خاتم در سال ۹۵ داشتيم و مصوبات داخلي را گرفتيم و سعي داريم بر مبناي فهرستي قرارداد را اصلاح كرده و فاز نخست را تكميل كنيم.

وي با بيان اينكه فاز نخست مترو قم شامل ۶ ايستگاه است، افزود: اين ايستگاه‌ها از قلعه كامكار تا ميدان مطهري ظرف دو سال آينده تكميل مي‌شود مشروط بر اينكه قرارداد اصلاح شده و واگن‌ها به شهر برسد.


نظرات


ارسال نظر



دسته بندی


آخرین اخبار

فاز اول خط A مترو قم باید تا پایان سال آینده راه اندازی شود

  • 1396/11/04

پیگیری انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری قم

  • 1396/11/04

تصویب 3 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای طرح قطار شهری قم

  • 1396/11/04

عملیات اجرایی خط ۲ متروی قم تا پایان سال آغاز می‌شود‌

  • 1396/11/04

مترو قم به طول 5.2 کیلومتر راه‌اندازی می‌شود

  • 1396/10/09

گزارش تصویری

  • 1396/10/05

پیوندها

خبر نامه

جهت عضویت در خبرنامه ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید.

ارتباط با ما
  • آدرس: قم ميدان ۷۲ تن - جنب بوستان فدك - روبروي استخر شهداي هفتم تير سازمان قطار شهری قم
  • تلفن: 025۳۶۶۵۳۰۴۶
  • پست الکترونیک: Info@QomURO.ir
ارسال پیام به سازمان
تمامی حقوق محفوظ است. طراحی توسط: